Assalamualaikum

Photobucket

ala bizikrillaahi totmainnul qulub...

Photobucket

Khamis, 18 November 2010

Tuhanku!
Dalam kurenungi alam
aku tidak bebas dari kesalahan
oleh nafsu dorongan kejahatan
kecuali ia yg Kau rahmatkan..
Di manakah jalan lurus pertolongan
buatku bersegera kepada ampunan
aku akan lalui malam ke siang.

Tuhanku!
Dalam aku berbuat kebajikan
apakah makna waktu lapang atau sempit
ketika harta dan ringgit cuma sedikit
sebagai manusia amarahnya membukit
bersilih jari silap salahnya terungkit
dosa sewaktu berlaku keji...
akulah yang menganiaya diri
alpa akan perintahMu ya Ilahi
tetapi aku tiada siapa lagi...

Bagaimanakah akan ku ketahui
sesudah memohon,dan Kau ampuni
Kau redhakan aku secangkir susu
dari sungai-sungai syurgaMu
yang tidak mengalir lesu...

(Ehsan puisi Dato' A.Aziz Deraman)

3 ulasan:

  1. assalamualaikum,

    indah sggh puisi ni,

    jom exchange link tanda sokongan, ana sudah linkkan blog ante.

    http://harapan-terbaru.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Sabahal khair

    syahdu bro, ameno gentar

    HIKMAH MINYAK NAIK

    BalasPadam